Przedszkole Samorządowe nr 7 w Piotrkowie Trybunalskim

Porady

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
3 + 2 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
3 + 2 =

Zachęcamy do zapoznania sie z ciekawymi stronami oraz artykułami 

Polecane linki:

http://www.gov.pl/zdalnelekcje
http://www.polskieradio.pl/18,Polskie-Radio-Dzieciom
https://vod.tvp.pl/kolekcja/to-sie-nie-nudzi,47078659
https://www.facebook.com/FROEBELpl/
www.men.gov.pl - informacje dotyczące obniżenia wieku przedszkolnego oraz inne ciekawe artykuły na temat kształcenia i wychowania dzieci w wieku przedszkolny
https://drive.google.com/file/d/1ig5w66m-ASYpHinIrTJ_7K-Fzs12r39r/view?usp=drive_web
https://drive.google.com/file/d/1JmfjQw3n_cJ1NsUOVPinCFW4jv9q1OHd/view?usp=drive_web
www.panimonia.pl
www.eduzabawy.com
www.miastodzieci.pl
www.przedszkole.prv.pl
www.interklasa.pl
www.eduinfo.pl
www.literka.pl
www.dzieci.best.pl
www.kolorowestrony.pl
www.smyk.com
www.krasnoludki.pl
www.zyraffa.pl
www.mensa.org.pl
www.wierszegosi.pl
www.foxkids.pl

ADAPTACJA DZIECKA DO PRZEDSZKOLA

Moment przekroczenia przez dziecko progu przedszkola jest niewątpliwie ważnym  wydarzeniem w życiu całej rodziny, dlatego warto się do tego  odpowiednio przygotować. Wymaga ono wparcia rodziny i nauczycieli. Obserwuje się, iż rodzice oddający swoje trzyletnie dziecko do przedszkola przeżywają pewne obawy oraz są zaskoczeni wymaganiami wobec przyszłych przedszkolaków. Szczególnie trudne momenty przeżywają rodzice, gdy pojawią się pierwsze problemy z przystosowaniem dziecka do warunków i wymagań przedszkola. Często po prostu nie potrafią tych problemów rozwiązać i pomóc dziecku, a uwagi  nauczycielek przyjmują  jak swoisty atak, a nie przejaw troski o ich  dziecko.  Powszechnie wiadomo, że przedszkole może zapewnić prawidłowy rozwój dziecka oraz zaspokoić jego najważniejsze  potrzeby tylko przy dobrej współpracy z jego rodziną.
Rodzice są dla dziecka  najważniejszymi osobami i to oni pierwsi będą objaśniać mu wszystko, co jest dla niego trudne i niejasne w nowym środowisku. To oni też będą w największym stopniu kształtować stosunek emocjonalny dziecka do przedszkola.
Dla wielu dzieci pierwsze kontakty z przedszkolem są źródłem przykrych  napięć i strachu przed nowym, nieznanym otoczeniem.  Małe dziecko może rozwijać swoje indywidualne możliwości oraz nawiązywać kontakty społeczne tylko wtedy, gdy ma zapewnione poczucie bezpieczeństwa. Owo poczucie bezpieczeństwa można kształtować poprzez stopniowe oswajanie i poznawanie nowego otoczenia. Połowa sukcesu w adaptacji malucha do przedszkola to przekonanie rodziców, że przedszkole jest najlepszym środowiskiem stymulującym jego rozwój. Jeśli rodzice są  o tym przekonani to potrafią spowodować, że maluch zapragnie bawić się z dziećmi w przytulnym i kolorowym przedszkolu.
Przebieg procesu adaptacji zależy od ogólnego poziomu rozwoju psychoruchowego dziecka i ma charakter indywidualny.  Łagodny start w środowisko przedszkolne może m.in. zapewnić opanowanie umiejętności samoobsługowych. Poziom opanowania tych umiejętności ma  bowiem wpływ na poczucia bezpieczeństwa i niezależności dziecka.


Dziecko 3-letnie powinno mieć opanowane następujące czynności samoobsługowe:

samodzielne jedzenie łyżką,
mycie rąk,
samodzielne korzystanie z toalety,
zdejmowanie i ubieranie podstawowych części garderoby,
rozpoznawanie swoich rzeczy,
czyszczenie nosa,
znajomość swojego imienia i nazwiska.
Przeciętny rozwój dziecka umożliwia w pełni opanowanie tych umiejętności. Jednak dzieci przychodzące do przedszkola często różnią się pod względem dojrzałości przedszkolnej, co wynika w dużej mierze z systemu wychowawczego w rodzinie. Dlatego też do realizacji powyższych wymagań i kształtowania umiejętności konieczna jest ścisła współpraca pomiędzy środowiskiem rodzinnym i przedszkolnym.
Pierwszy krok dziecka w samodzielność często bywa trudny. Zatem musimy zrobić wszystko aby ułatwić dziecku przedszkolny start i dobrze przygotować do czekających je zadań.
 

Załączniki artykułu

ZABAWA (1) (doc) 0.04mb, (pobrań: 405)
adaptacja - jak spedzac czas (docx) 0.02mb, (pobrań: 284)
karanie i nagradzanie dzieci (docx) 0.03mb, (pobrań: 959)