TEMATYKA KOMPLEKSOWA - WRZESIEŃ
1.W przedszkolu.
2.Oto ja.
3.Moja droga do przedszkola.
4.Jesień w parku, w lesie.
Piosenka pt.: „Tańcowała jesień”
1. Tańcowała jesień
W lesie zamaszyście.
Żółte, rude i brązowe
Z drzew zrywała liście.
Ref. Tańcowała jesień,
Kolorowa jesień.
2. Postrącała w parku
Żołędzie, kasztany,
Rozrzuciła na trawniku
Liśćmi przysypanym.
Ref. Tańcowała jesień,
Kolorowa jesień.
3. Tańcowała jesień
W sadzie, razem z deszczem.
Jabłek, gruszek nazrywała,
Lecz jej mało jeszcze.
Ref. Tańcowała jesień,
Kolorowa jesień.
4. Z wiatrem się kłóciła,
Darła białe chmury,
Aż się słońce obudziło
I spojrzało z góry.
Ref. Tańcowała jesień,
Kolorowa jesień.
Wiersz Róży Salach „Na pomoc”.
Gdy przytrafi się wypadek, wiem, co trzeba robić.
Nauczyła mnie mama, do kogo zadzwonić.
Gdy się zderzą samochody, okradną Alicję,
997 stukam, dzwonię na policję.
Widać z okna ogień, chmurę jak noc czarną,
998 stukam, wzywam straż pożarną.
Gdy ktoś złamie rękę, nogę albo się skaleczy,
999 to numer, gdzie pan doktor leczy.
A gdy w domu czasem potrzebuję pomocy,
do babci mogę dzwonić rano, wieczorem i w nocy.
J. angielski
Grudzień
W grupach 4 i 5 zajęcia są prowadzone na podstawie trzech poziomowego kursu
Jump in!
na poziomie A autorstwa Vanessa Reilly, wydawnictwo Oxford University
Press w tym miesią
cu
głównymi celami działu Christmas Są:
• Wprowadzenie i przećwiczenie słownictwa: zabawki
• Wprowadzenie i przećwiczenie słownictwa: zabawki
• Wprowadzenie i przećwiczenie słownictwa: czynności związane z Bożym
Narodzeniem
• Utrwalenie znajomości nazw kolor
ów, liczb, członków rodziny
Słownictwo nowe
Computer game, puppet, train, costume, car, book
Christmas – Boże Narodzenie
Father Christmas - św. Mikołaj
Christmas tree - choinka
Bell - dzwonek
Star - gwiazda
Presents– prezenty
Merry Christmas! – Wesołych świąt
snowman – bałwan
it`s snowing – pada śnieg
scarf – szalik
hat – czapka
Słownictwo związane z obchodem Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku w
państwach anglojęzycznych
Historyjka:
Christmas presents
https://www.youtube.com/watch?v=HF2QwQ5BE9s&list=PLbJ7f-
sjHDXkm062KpwhaIZav1_jE7Bt-&index=7
Piosenki:
Christmas song
https://www.youtube.com/watch?v=NOWz6TJEsRU&list=PLbJ7f-
sjHDXkm062KpwhaIZav1_jE7Bt-&index=8
What do you want for Christmas?
What do you want for Christmas?
https://www.youtube.com/watch?v=3s6v7h9pSrg&list=PLbJ7f-
https://www.youtube.com/watch?v=3s6v7h9pSrg&list=PLbJ7f-
sjHDXkm062KpwhaIZav1_jE7Bt-&index=9
sjHDXkm062KpwhaIZav1_jE7Bt-&index=9
Prezentacja na platformie Genially:
https://view.genially.com/656c3ffbd0d3fd0014347fa7/video-presentation-
christmas-with-jump-in-a
Listopad
W grupach 4 i 5 zajęcia są prowadzone na podstawie trzech poziomowego kursu
Jump in! na poziomie A autorstwa Vanessa Reilly, wydawnictwo Oxford UniversityPress,
w tym miesiącu głównymi celami działu Wait and see ... Są:
Wprowadzenie i przećwiczenie nazw członków rodziny
Wprowadzenie i przećwiczenie nazw członków rodziny
• Rozpoznawanie pytania What’s your favourite colour? i poprawne odpowiadanie
• Utrwalenie znajomości nazw kolorów, liczb, powitań, zjawisk pogodowych
• Utrwalenie znajomości nazw kolorów, liczb, powitań, zjawisk pogodowych i wyrażeń związanych z samopoczuciem
Słownictwo nowe:
Mummy – mama
Daddy – tata
Sister – siostra
Brother – brat
Granny – babcia
Grandad – dziadek
What’s your favourite colour? – Jaki jest twój ulubiony kolor?
Orange – pomarańczowy
Brown – brązowy
Purple – fioletowy
Pink - różowy
Utrwalane:
Kolory
Liczby
Powitania
Pogoda
Samopoczucie
Historyjka:
Wait and see https://www.youtube.com/watch?v=kkVn-yNX1Bk&list=PLbJ7f-sjHDXkm062KpwhaIZav1_jE7Bt-&index=4
Piosenka:
We are a family https://www.youtube.com/watchv=Is2KPdPareA&list=PLbJ7f-sjHDXkm062KpwhaIZav1_jE7Bt-&index=5
Piosenka:
What`s your favourite colour? https://www.youtube.com/watch?v=q8vs2ykWz94&list=PLbJ7f-sjHDXkm062KpwhaIZav1_jE7Bt-&index=6
Prezentacja na platformie Genially:
https://view.genially.com/65356a5279f99d0011a8e87d/presentation-jump-in-a-u2-wait-and-see-family-and-colours
Październik
W grupach 4 i 5 zajęcia są prowadzone na podstawie trzech poziomowego kursu
Jump in! na poziomie A autorstwa Vanessa Reilly, wydawnictwo Oxford University
Press w tym miesiącu głównymi celami działu It`s autumn! Są:
•Wprowadzenie i przećwiczenie słownictwa związanego z jesienią
• Zapoznanie się z tradycjami państw anglojęzycznych
Słownictwo Nowe
Autumn - jesień
Leaves - liście
Trees - drzewa
Apples – jabłka
Chestnunts – kasztany
Kites – latawce
Słownictwo związane z tradycjami i kulturą państw anglojęzycznych:
Pumpkin - dynia
Ghost – duch
Black cat – czarny kot
Witch – czarownica
Bat – nietoperz
Piosenka:
Because it`s autumn
https://www.youtube.com/watch?v=MQmFk-cvYA0&list=PLbJ7f-sjHDXmiYorBBWHwyqBwTlDhIWKw&index=5
Historyjka:
It`s autumn
https://www.youtube.com/watch?v=f8_YqktCO10&list=PLbJ7f-sjHDXmiYorBBWHwyqBwTlDhIWKw&index=
Prezentacja na platformie Genially:
https://view.genially.com/65a413bddd7b750015aae3ee/presentation-its-autumn-jump-in
Nauczyciele pracujący w grupie:
mgr Marta Szczepańska , godziny dostepności : czwartek 12.30 - 13.30
mgr Kinga Teodorczyk, godziny dostępności : poniedziałek godz. 11.30, środa godz. 12.30 - 13.00
mgr Olena Pielużek - j. angielski
- religia
1.W przedszkolu.
2.Oto ja.
3.Moja droga do przedszkola.
4.Jesień w parku, w lesie.
Piosenka pt.: „Tańcowała jesień”
1. Tańcowała jesień
W lesie zamaszyście.
Żółte, rude i brązowe
Z drzew zrywała liście.
Ref. Tańcowała jesień,
Kolorowa jesień.
2. Postrącała w parku
Żołędzie, kasztany,
Rozrzuciła na trawniku
Liśćmi przysypanym.
Ref. Tańcowała jesień,
Kolorowa jesień.
3. Tańcowała jesień
W sadzie, razem z deszczem.
Jabłek, gruszek nazrywała,
Lecz jej mało jeszcze.
Ref. Tańcowała jesień,
Kolorowa jesień.
4. Z wiatrem się kłóciła,
Darła białe chmury,
Aż się słońce obudziło
I spojrzało z góry.
Ref. Tańcowała jesień,
Kolorowa jesień.
Wiersz Róży Salach „Na pomoc”.
Gdy przytrafi się wypadek, wiem, co trzeba robić.
Nauczyła mnie mama, do kogo zadzwonić.
Gdy się zderzą samochody, okradną Alicję,
997 stukam, dzwonię na policję.
Widać z okna ogień, chmurę jak noc czarną,
998 stukam, wzywam straż pożarną.
Gdy ktoś złamie rękę, nogę albo się skaleczy,
999 to numer, gdzie pan doktor leczy.
A gdy w domu czasem potrzebuję pomocy,
do babci mogę dzwonić rano, wieczorem i w nocy.
J. angielski
Grudzień
W grupach 4 i 5 zajęcia są prowadzone na podstawie trzech poziomowego kursu
Jump in!
na poziomie A autorstwa Vanessa Reilly, wydawnictwo Oxford University
Press w tym miesią
cu
głównymi celami działu Christmas Są:
• Wprowadzenie i przećwiczenie słownictwa: zabawki
• Wprowadzenie i przećwiczenie słownictwa: zabawki
• Wprowadzenie i przećwiczenie słownictwa: czynności związane z Bożym
Narodzeniem
• Utrwalenie znajomości nazw kolor
ów, liczb, członków rodziny
Słownictwo nowe
Computer game, puppet, train, costume, car, book
Christmas – Boże Narodzenie
Father Christmas - św. Mikołaj
Christmas tree - choinka
Bell - dzwonek
Star - gwiazda
Presents– prezenty
Merry Christmas! – Wesołych świąt
snowman – bałwan
it`s snowing – pada śnieg
scarf – szalik
hat – czapka
Słownictwo związane z obchodem Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku w
państwach anglojęzycznych
Historyjka:
Christmas presents
https://www.youtube.com/watch?v=HF2QwQ5BE9s&list=PLbJ7f-
sjHDXkm062KpwhaIZav1_jE7Bt-&index=7
Piosenki:
Christmas song
https://www.youtube.com/watch?v=NOWz6TJEsRU&list=PLbJ7f-
sjHDXkm062KpwhaIZav1_jE7Bt-&index=8
What do you want for Christmas?
What do you want for Christmas?
https://www.youtube.com/watch?v=3s6v7h9pSrg&list=PLbJ7f-
https://www.youtube.com/watch?v=3s6v7h9pSrg&list=PLbJ7f-
sjHDXkm062KpwhaIZav1_jE7Bt-&index=9
sjHDXkm062KpwhaIZav1_jE7Bt-&index=9
Prezentacja na platformie Genially:
https://view.genially.com/656c3ffbd0d3fd0014347fa7/video-presentation-
christmas-with-jump-in-a
Listopad
W grupach 4 i 5 zajęcia są prowadzone na podstawie trzech poziomowego kursu
Jump in! na poziomie A autorstwa Vanessa Reilly, wydawnictwo Oxford UniversityPress,
w tym miesiącu głównymi celami działu Wait and see ... Są:
Wprowadzenie i przećwiczenie nazw członków rodziny
Wprowadzenie i przećwiczenie nazw członków rodziny
• Rozpoznawanie pytania What’s your favourite colour? i poprawne odpowiadanie
• Utrwalenie znajomości nazw kolorów, liczb, powitań, zjawisk pogodowych
• Utrwalenie znajomości nazw kolorów, liczb, powitań, zjawisk pogodowych i wyrażeń związanych z samopoczuciem
Słownictwo nowe:
Mummy – mama
Daddy – tata
Sister – siostra
Brother – brat
Granny – babcia
Grandad – dziadek
What’s your favourite colour? – Jaki jest twój ulubiony kolor?
Orange – pomarańczowy
Brown – brązowy
Purple – fioletowy
Pink - różowy
Utrwalane:
Kolory
Liczby
Powitania
Pogoda
Samopoczucie
Historyjka:
Wait and see https://www.youtube.com/watch?v=kkVn-yNX1Bk&list=PLbJ7f-sjHDXkm062KpwhaIZav1_jE7Bt-&index=4
Piosenka:
We are a family https://www.youtube.com/watchv=Is2KPdPareA&list=PLbJ7f-sjHDXkm062KpwhaIZav1_jE7Bt-&index=5
Piosenka:
What`s your favourite colour? https://www.youtube.com/watch?v=q8vs2ykWz94&list=PLbJ7f-sjHDXkm062KpwhaIZav1_jE7Bt-&index=6
Prezentacja na platformie Genially:
https://view.genially.com/65356a5279f99d0011a8e87d/presentation-jump-in-a-u2-wait-and-see-family-and-colours
Październik
W grupach 4 i 5 zajęcia są prowadzone na podstawie trzech poziomowego kursu
Jump in! na poziomie A autorstwa Vanessa Reilly, wydawnictwo Oxford University
Press w tym miesiącu głównymi celami działu It`s autumn! Są:
•Wprowadzenie i przećwiczenie słownictwa związanego z jesienią
• Zapoznanie się z tradycjami państw anglojęzycznych
Słownictwo Nowe
Autumn - jesień
Leaves - liście
Trees - drzewa
Apples – jabłka
Chestnunts – kasztany
Kites – latawce
Słownictwo związane z tradycjami i kulturą państw anglojęzycznych:
Pumpkin - dynia
Ghost – duch
Black cat – czarny kot
Witch – czarownica
Bat – nietoperz
Piosenka:
Because it`s autumn
https://www.youtube.com/watch?v=MQmFk-cvYA0&list=PLbJ7f-sjHDXmiYorBBWHwyqBwTlDhIWKw&index=5
Historyjka:
It`s autumn
https://www.youtube.com/watch?v=f8_YqktCO10&list=PLbJ7f-sjHDXmiYorBBWHwyqBwTlDhIWKw&index=
Prezentacja na platformie Genially:
https://view.genially.com/65a413bddd7b750015aae3ee/presentation-its-autumn-jump-in
Nauczyciele pracujący w grupie:
mgr Marta Szczepańska , godziny dostepności : czwartek 12.30 - 13.30
mgr Kinga Teodorczyk, godziny dostępności : poniedziałek godz. 11.30, środa godz. 12.30 - 13.00
mgr Olena Pielużek - j. angielski
- religia