Przedszkole Samorządowe nr 7 w Piotrkowie Trybunalskim

Grupa 4

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
5 + 4 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
5 + 4 =
TEMATYKA KOMPLEKSOWA MARZEC

TEMATYKA KOMPLEKSOWA - MARZEC:
1. ZWIERZĘTA SPRZED MILIONÓW LAT.
2. POGODA MARCOWA.
3. WIOSNO, ACH TO TY!.
4. MAMY RÓŻNE CHARAKTERY.

Wiersz - "Emocje"- Agata Widzowska

Kiedy próbuję siebie zrozumieć
różne uczucia rozpoznać umiem,
raz jestem smutny, a raz wesoły,
czasem się boję bąka lub pszczoły,
a innym razem jestem odważny-
w prawdziwym świecie i w wyobraźni.
Często się złoszczę kiedy przegrywam
.
i złoty medal nie ja zdobywam,
ale po chwili....jednak się cieszę,
że jest zwycięzcą mój kumpel, Leszek.
Miesza się we mnie strach z ciekawością,
złość ze współczuciem, smutek z radością.
Czasem się wstydzę, czasem obrażam,
lecz żyć bez uczuć mi się nie zdarza!
Każda emocja coś o nas mówi.
Trzeba ją poznać, przeżyć, polubić.

Piosenka „Kolorowa pani wiosna”

1.Pani wiosna przyszła w kwiecistej sukience,
w tym sezonie modne fiołki i kaczeńce.
Z żółtych tulipanów ma na włosach wianek,
w dłoniach trzyma bukiet z liliowych sasanek.
Ref.: Idzie wiosna uśmiechnięta
polem, lasem, łąką, drogą.
Szumią drzewa, szumią trawy,
piosenkę zieloną.
2.Na gałązkach wierzby budzą się już kotki,
a w ogródku kwitną krokusy, pierwiosnki.
Białe przebiśniegi rozchylają płatki.
Na rabatach kwitną kolorowe bratki.
Ref.: Idzie wiosna uśmiechnięta
3.Ptaki wyśpiewują najpiękniejsze trele,
a nad łąką tańczą motyle i trzmiele.
Jak to dobrze, że już wiosna piękna, miła,
po tak długiej zimie do nas znów wróciła.
Ref.: Idzie wiosna uśmiechnięta
J. angielski
Marzec

W grupach 4 i 5 zajęcia są prowadzone na podstawie trzech poziomowego kursu Jump in!
na poziomie A autorstwa Vanessa Reilly, wydawnictwo Oxford University
Press w tym miesiącu głównymi celami działu I’m hungry! Są:
•Wprowadzenie i przećwiczenie nazw jedzenia
​- Wprowadzenie i przećwiczenie nazw jedzenia
• Rozpoznawanie i poprawne stosowanie zwrotu I like ... w powiązaniu z nazwami
• Rozpoznawanie i poprawne stosowanie zwrotu I like ... w powiązaniu z nazwami jedzenia
• Utrwalenie znajomości słownictwa z Rozdziałów 1–3
• Utrwalenie znajomości słownictwa z Rozdziałów 1–3
Słownictwo nowe:
sandwiches, cheese, chicken, salad, spaghetti,
chocolate
I like ...
juice, bananas, yoghurt
Utrwalane:
Kolory
Liczby
Części twarzy
Rodzina
Zawody
Pogoda
Samopoczucie
Historyjka:
I’m hungry! https://www.youtube.com/watch?v=SeBn7jvDh1k&list=PLbJ7f-sjHDXkm062KpwhaIZav1_jE7Bt-&index=19
Piosenka:
Do you like? https://www.youtube.com/watch?v=fJGso33sqJk&list=PLbJ7f-sjHDXkm062KpwhaIZav1_jE7Bt-&index=20
Piosenka:
I like ... https://www.youtube.com/watch?v=hXBIgoD5D7Q&list=PLbJ7f-sjHDXkm062KpwhaIZav1_jE7Bt-&index=21
Prezentacja na platformie Genially:
https://view.genially.com/65639078f26bbc001154b15b/presentation-jump-in-a-unit-4-food
Luty
W grupach 4 i 5 zajęcia są prowadzone na podstawie trzech poziomowego kursu Jump in! na poziomie A autorstwa Vanessa Reilly, wydawnictwo Oxford University Press w tym miesiącu głównymi celami działu What do you want to be? Są:
• Wprowadzenie i przećwiczenie nazw zawodów
• Rozpoznawanie pytania Can I have …? oraz poprawne odpowiadanie na nie
z wykorzystaniem nazw przedmiotów dostępnych w sali
• Utrwalenie znajomości nazw kolorów, liczb, powitań, części twarzy, zjawisk
pogodowych i słownictwa związanego z samopoczuciem
Słownictwo nowe:
fire fighter, chef, shop assistant, teacher, doctor, waiter
Can I have a …, please?
school bag, book, pencil, crayon
Utrwalane:
Kolory
Liczby
Powitania
Części twarzy
Pogoda
Samopoczucie
Historyjka:What do you want to be? https://www.youtube.com/watch?v=bFLM0OzdbkU&list=PLbJ7f-sjHDXkm062KpwhaIZav1_jE7Bt-&index=13
Piosenka:Are you? https://www.youtube.com/watch?v=yWQcyT626Vo&list=PLbJ7f-sjHDXkm062KpwhaIZav1_jE7Bt-&index=14
Piosenka:Can I have a schoolbag? https://www.youtube.com/watch?v=hJoUYUY1R5s&list=PLbJ7f-sjHDXkm062KpwhaIZav1_jE7Bt-&index=15
Prezentacja na platformie Genially: https://view.genially.com/6550f538464f730010451edf/presentation-jobs-jump-in-a-unit-3

Styczeń
W grupach 4 i 5 zajęcia są prowadzone na podstawie trzech poziomowego kursu
Jump in! na poziomie A autorstwa Vanessa Reilly, wydawnictwo Oxford University Press w tym miesiącu
głównymi celami działu Let`s make a snowman Są:
​• Wprowadzenie i przećwiczenie nazw ubrań zimowych
• Wprowadzenie i przećwiczenie nazw ubrań zimowych
•Utrwalanie nazw kolorów, części ciała
Słownictwo nowe
Hat, mittens, jacket, socks, boots, sweater, snowman, snow angel
It`s cold, Let`s make a snowman
Historyjka:
Let`s make a snowman
https://www.youtube.com/watch?v=KS4c4sn2nsY&list=PLbJ7f-sjHDXkm062KpwhaIZav1_jE7Bt-&index=10
Piosenki:
Sweater, jacket, socks and boots
https://www.youtube.com/watch?v=XdL7d1o3ESc&list=PLbJ7f-sjHDXkm062KpwhaIZav1_jE7Bt-&index=11
It`s cold outside
https://www.youtube.com/watch?v=xQnnWFdiAOs&list=PLbJ7f-
https://www.youtube.com/watch?v=xQnnWFdiAOs&list=PLbJ7f-sjHDXkm062KpwhaIZav1_jE7Bt-&index=12sjHDXkm062KpwhaIZav1_jE7Bt&index=12
Prezentacja na platformie Genially:
https://view.genially.com/65b7a90389388300136683fb/presentation-jump-in-a-lets-make-a-snowman

Grudzień

W grupach 4 i 5 zajęcia są prowadzone na podstawie trzech poziomowego kursu
Jump in! na poziomie A autorstwa Vanessa Reilly, wydawnictwo Oxford University
Press w tym miesiącu głównymi celami działu Christmas Są:
• Wprowadzenie i przećwiczenie słownictwa: zabawki
• Wprowadzenie i przećwiczenie słownictwa: zabawki
• Wprowadzenie i przećwiczenie słownictwa: czynności związane z Bożym
Narodzeniem
• Utrwalenie znajomości nazw kolor
ów, liczb, członków rodziny
Słownictwo nowe
Computer game, puppet, train, costume, car, book
Christmas – Boże Narodzenie
Father Christmas - św. Mikołaj
Christmas tree - choinka
Bell - dzwonek
Star - gwiazda
Presents– prezenty
Merry Christmas! – Wesołych świąt
snowman – bałwan
it`s snowing – pada śnieg
scarf – szalik
hat – czapka
Słownictwo związane z obchodem Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku w
państwach anglojęzycznych
Historyjka:
Christmas presents

https://www.youtube.com/watch?v=HF2QwQ5BE9s&list=PLbJ7f-
sjHDXkm062KpwhaIZav1_jE7Bt-&index=7
Piosenki:
Christmas song
https://www.youtube.com/watch?v=NOWz6TJEsRU&list=PLbJ7f-
sjHDXkm062KpwhaIZav1_jE7Bt-&index=8
What do you want for Christmas?
What do you want for Christmas?
https://www.youtube.com/watch?v=3s6v7h9pSrg&list=PLbJ7f-
https://www.youtube.com/watch?v=3s6v7h9pSrg&list=PLbJ7f-
sjHDXkm062KpwhaIZav1_jE7Bt-&index=9
sjHDXkm062KpwhaIZav1_jE7Bt-&index=9
Prezentacja na platformie Genially:
https://view.genially.com/656c3ffbd0d3fd0014347fa7/video-presentation-
christmas-with-jump-in-a

Listopad

W grupach 4 i 5 zajęcia są prowadzone na podstawie trzech poziomowego kursu  Jump in!
na poziomie A autorstwa Vanessa Reilly, wydawnictwo Oxford University
Press w tym miesiącu głównymi celami działu Wait and see ... Są:
• Wprowadzenie i przećwiczenie nazw członków rodziny
​Wprowadzenie i przećwiczenie nazw członków rodziny
• Rozpoznawanie pytania What’s your favourite colour? i poprawne odpowiadanie
• Utrwalenie znajomości nazw kolorów, liczb, powitań, zjawisk pogodowych
• Utrwalenie znajomości nazw kolorów, liczb, powitań, zjawisk pogodowych i wyrażeń związanych z samopoczuciem
Słownictwo nowe:
Mummy – mama
Daddy – tata
Sister – siostra
Brother – brat
Granny – babcia
Grandad – dziadek
What’s your favourite colour? – Jaki jest twój ulubiony kolor?
Orange – pomarańczowy
Brown – brązowy
Purple – fioletowy
Pink - różowy
Utrwalane:
Kolory
​Liczby
Powitania
Pogoda
Samopoczucie
Historyjka:
Wait and see https://www.youtube.com/watch?v=kkVn-yNX1Bk&list=PLbJ7f-sjHDXkm062KpwhaIZav1_jE7Bt-&index=4
Piosenka:
We are a family https://www.youtube.com/watch?v=Is2KPdPareA&list=PLbJ7f-sjHDXkm062KpwhaIZav1_jE7Bt-&index=5
Piosenka:
What`s your favourite colour? https://www.youtube.com/watch?v=q8vs2ykWz94&list=PLbJ7f-sjHDXkm062KpwhaIZav1_jE7Bt-&index=6
Prezentacja na platformie Genially:
https://view.genially.com/65356a5279f99d0011a8e87d/presentation-jump-in-a-u2-wait-and-see-family-and-colours

Październik
W grupach 4 i 5 zajęcia są prowadzone na podstawie trzech poziomowego kursu
Jump in! na poziomie A autorstwa Vanessa Reilly, wydawnictwo Oxford University
Press w tym miesiącu
głównymi celami działu It`s autumn! Są:
•Wprowadzenie i przećwiczenie słownictwa związanego z jesienią
• Zapoznanie się z tradycjami państw anglojęzycznych
Słownictwo Nowe
Autumn - jesień
​Leaves - liście
Trees - drzewa
Apples – jabłka
Chestnunts – kasztany
Kites – latawce
Słownictwo związane z tradycjami i kulturą państw anglojęzycznych:
Pumpkin - dynia
Ghost – duch
Black cat – czarny kot
Witch – czarownica
Bat – nietoperz
Piosenka:
Because it`s autumn
https://www.youtube.com/watch?v=MQmFk-cvYA0&list=PLbJ7f-sjHDXmiYorBBWHwyqBwTlDhIWKw&index=5
Historyjka:
It`s autumn
https://www.youtube.com/watch?v=f8_YqktCO10&list=PLbJ7f-sjHDXmiYorBBWHwyqBwTlDhIWKw&index=4
Prezentacja na platformie Genially:
https://view.genially.com/65a413bddd7b750015aae3ee/presentation-its-autumn-

​​Nauczycielki pracujące w grupie:
mgr Iwona Tuchowska , godziny dostępności : środa, czwartek , godz. 13.00 - 13.30
mgr Elżbieta Pilarczyk
mgr Lidia Karbosiak
mgr Olena Pielużek - j. angielski
mgr Tomasz Stachaczyk - religia